sobota, apríla 12, 2008

Deň 22

Aj "Sladká sobota"

Na love rýb

O pár kilometrov som bol raji! Tak sa mi javil domček, kde Táňa s Peťom a malou Kim majú domovský prístav. V ten deň som prešiel v pohode 98 km a považujem ho z pohľadu cyklistického vyžitia za doteraz najpríjemnejší.
Petr kúpil starší motorový čln, ktorý bolo treba preveriť priamo v akcii na mori. Našťastie som sa ocitol na správnom mieste v správnom čase aj ja a tak som sa tohto krstu mohol zúčastniť. Už som sa plavil po moriach na veľkých lodiach, trajektoch, windsurfere a pred pár dňami aj na kajaku, ale na silnom motorovom člne s rybárskymi palicami nie.
Ráno s Petrom plánujem ďalšiu cestu: v nedeľu do Thames, tam prespať v kempe, nechať tam veci a naľahko do Coromandel Town, tam prespať a jeden deň rezerva, vrátiť sa pre veci do Thames a na druhý deň - voštvrtok - doraziť do Aucklandu. Toto zrýchlenie zavinilo preloženie besedy s krajanmi zo soboty na piatok. Ako vidieť, času som už veľa nemal. Cez internel sa dohováram s Andrejom v Auklande záverečné kilometre s nocovaním uňho.
Počasie nám konečne prialo. Bol to druhý deň bez dažďa po sebe (aj posledný), len silný vietor vzdúval vysoké vlny na otvorenom mori a preto sme sa museli uchýliť do tichých vôd jedného z rôznych zálivov. Dostal som do ruky udicu, návnadu z mladých lososov - a čakal som. Bola to príjemná zmena voči neustálemu vrteniu pedálov v napätí, ako dopadnú nasledujúce kilometre. Čakanie nie je ťažká práca, chce len trpezlivosť. Ryby sa nám asi pod vodou smiali, pretože nepomohli ani tri udice - zostali bez záberu. Tánička to vykompenzovala po svojom: Očakávanú rybu na večeru nahradila (teraz pozor!) pravá kačka s kapustou a chlpatými knedlíkmi... Dokázala to za neuveriteľne krátky čas! A že sa zázraky nedejú! O to ťažšie bolo z takého raja vrhnúť sa po hlave do ďalšej driny v daždi. Ale taký je život, nie? Určite budem na rodinku Pribramskych spomínať v tom najlepšom. Keby ste aj vy blúdili po Taurange, zastavte sa Táninom bare. Je neďaleko centra mesta. Velmi si zakladá na tom, že všetko, čo tam nájdete, je určite čerstvé. Jej adresa je Tana Luch Bar, Cameron Road 304, Tauranga a jej mobil je 0064 21 259 7079.

Petr, Táňa a hanbiaca sa Kim v ich kráľovstve

Nie je to krása tá brázda za člnom v modrých vodách?

Na krátku, ale krásnu chvíľu nestískam v rukách kormidlo bicykla, ale plechovku piva.

Žiadne komentáre: